Συνέντευξη του μουσικο - συνθέτη Ανδρέα Καχριμάνη

Συνέντευξη του μουσικο - συνθέτη Ανδρέα Καχριμάνη

26/11/2020 - 16:23

Η Λαμπρινή Γιαννούτσου συνάντησε τον μουσικο - συνθέτη Ανδρέα Καχριμάνη και συνομίλησαν για την καλλιτεχική πορεία του ίδιου αλλά και για τα προβλήματα της μουσικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

 

 Ο Ανδρέας Καχριμάνης γεννήθηκε στην Πάτρα. Μουσικός και συνθέτης, με καλλιτεχνική συνεισφορά στην ποίηση και τις εικαστικές τέχνες. Σπούδασε στο Εθνικό ωδείο, το ωδείο Φ. Νάκας, το GIT of London. Από τη δεκαετία του 90 είναι ενεργό μέλος της εγχώριας μουσικής σκηνής, συμμετέχοντας σε διάφορα μουσικά σύνολα, με εμφανίσεις ανά την Ελλάδα.

Το έργο του παντρεύει διαφορετικές τεχνοτροπίες και ιδιώματα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικής δημιουργίας. Έχει παρουσία στη δισκογραφία. Γράφει μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Γράφει στίχους ψάχνοντας το ελληνικό τραγούδι. Έχουν εκδοθεί ποιητικές του συλλογές. Ερευνά και πειραµατίζεται µε διάφορα μέσα και υλικά δημιουργώντας σύγχρονα έργα τέχνης.

Παράλληλα με την καλλιτεχνική δημιουργία, αναλαμβάνει μουσικές παραγωγές, κάνει ηχοληψία, μίξη, σχεδιασμό ήχου και λειτουργεί το δικό του στούντιο ηχογραφήσεων.

Έχει διδάξει ιδιαιτέρως μεγάλο αριθμό μαθητών όλων των ηλικιών και επιπέδων. Από το 1998 έως και σήμερα παραδίδει μαθήματα μουσικής και ειδικότερα τεχνικής ηλεκτρικής και ακουστικής κιθάρας, τεχνικών αυτοσχεδιασμού, θεωρίας της μουσικής, ear training, sight reading, μουσικής σημειογραφίας και μουσικής τεχνολογίας.

Δίδαξε σε μουσικές σχολές, σε Ωδεία, στο Μουσικό Σχολείο και στο Πανεπιστήμιο.

 

 

  • Πως μπορεί κάποιος να διαμορφώσει το δικό του εσωτερικό φως και πως μπορούν οι γονείς να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους ούτως ώστε να διαμορφώσουν και τα παιδιά εσωτερικό φως;

Αυτή η ερώτηση μπορεί να απαντάται σε πολλά χρόνια διαρκώς. Ο άνθρωπος μπορεί να διαμορφώσει τον εαυτό του, την ψυχοσύνθεσή του, τη ζωή του, τον τρόπο που διαχειρίζεται τα πράγματα ούτως ώστε να αναδειχθεί το φως που ήδη έχει ο άνθρωπος μέσα του. Το θέμα είναι να αποκαλύπτονται αυτές οι εσωτερικές χάρες και να μπαίνουν σε προτεραιότητα. Θυμάμαι μια φράση σε μια αγιογραφία που ανέφερε ότι το χρυσό δεν το βγάζουμε κομμάτι κομμάτι από το έδαφος αλλά κοσκινίζουμε το χώμα ούτως ώστε να μείνει ο χρυσός από πάνω. Αυτή είναι και η δουλεία μας ως εκπαιδευτικοί να αναδείξουμε το χρυσό μαζί με τον σπουδαστή. Αυτή είναι και ο σκοπός της τέχνης. Όταν για παράδειγμα γράφεις ένα τραγούδι,ο κόσμος ακούει αυτό που είναι μέσα στη ψυχή του. Απλά εμείς το αναδεικνύουμε με αυτό τον τρόπο με το να γράφουμε ένα τραγούδι, ένα ποίημα.

 

  • Άρα, πρέπει ο δάσκαλος να έχει ανακαλύψει μέσα του το εσωτερικό φως όπως το χαρακτήρισες προκειμένου να βοηθήσει τον μαθητή να τον ανακαλύψει κι αυτός, σωστά;

Στην ουσία, αυτό που γίνεται είναι ότι ανακαλύπτουμε όλοι μαζί ταυτόχρονα και ο δάσκαλος και ο μαθητής έχουμε μπεί σε ένα παιχνίδι με τη γνώση. Δηλαδή το εσωτερικό φως το ανακαλύπτουμε μαζί, είναι ο ξεχωριστός τρόπος επικοινωνίας με τον κάθε άνθρωπο, με τον κάθε μαθητή. 

 

  • Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας με εσένα και το πως προέκυψε η ενασχόλησή σου με τη μουσική; Ποιά ήταν τα ερεθίσματα και τα βιώματα που σε οδήγησαν να ακολουθήσεις τη καριέρα του μουσικο-συνθέτη;

Δεν θυμάμαι να κάνω κάτι διαφορετικό ποτέ. Η μητέρα μου, μου αφηγούνταν ότι έβγαζα τις κατσαρόλες από το ράφι και έπαιζα μουσική. Οι γονείς μου με υποστήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις και ήταν αυτοί που με παρότρυναν να παω στο ωδείο. Αλλά πριν από αυτό είχα ήδη εκφράσει την ανησυχία μου για τη δημιουργία και την τέχνη αλλά και η περιέργεια που είχα ως παιδί και με έκανε να θέλω να ανακαλύψω, να μάθω πράγματα. 

 

  • Για να γράψεις μουσική από που εμπνέεσαι; Ποιές είναι οι πηγές έμπνευσής σου;

Δεν είναι μια η πηγή έμπνευσής μου. Αλλά θα σου πω, ότι για να εμπνευστείς πρέπει να είναι το πνεύμα σου καθαρό, πρέπει δηλαδή να δέχεται το μήνυμα που λαμβάνει. Από οτιδήποτε μπορώ να εμπνευστώ, όπως από έναν άνθρωπο, από φυσικά γεγονότα από στιγμές και εικόνες.

 

  • Τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που μας εμποδίζει να δεχτούμε το μήνυμα;

Η δύναμη του ανθρώπου είναι και ο εχθρός του. Έχει να κάνει με το κατά πόσο θα βάλει τα πράγματα σε μια κατεύθυνση και να αξιοποιήσει τη δύναμη για καλό στη ζωή. Η δημιουργικότητα μέσω της τέχνης είναι ο καλύτερος τρόπος έκφρασης της δύναμης.

 

  • Θες να μου περιγράψεις τη μουσική σου;

Βλέπω τη μουσική σαν μια μεγάλη εξερεύνηση. Έχω περάσει από τη τζαζ, μπλουζ, έθνικ μουσικές, έχω περάσει από ηλεκτρονική μουσική, γράφω τραγούδια καθώς πιστεύω ότι είναι ένας άμεσος τρόπος να φτάσεις στη ψυχή του ανθρώπου.

 

  • Η μουσική που γράφεις τι δηλώνει για σένα;

Ο κάθε άνθρωπος εξελίσσεται και προοδεύει. Ο κάθε άνθρωπος εκφράζεται με ένα μοναδικό τρόπο. Έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε σε μια εικόνα του εαυτού μας που έχουν πλάσει άλλοι για εμάς. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος δεν έχει ανάγκη από καμία νόρμα να του δώσει την αίσθηση του εαυτού. Μόνο και μόνο η δημιουργικότητα του δίνει την ταυτότητά του. Βλέπει μπροστά του αυτό που αισθάνεται. 

 

  • Μέσα από τα έργα σου τι είναι αυτό που θες να επικοινωνήσεις;

Γράφω για να αγαπηθώ. Αυτό είναι που θέλω να κοινωνήσω, την αγάπη. 

 

  • Ποιό θεωρείς ότι είναι το σημαντικότερο πρόβλημα της σημερινής μουσικής βιομηχανίας;

Όταν στη μουσική βιομηχανία το κίνητρο είναι μόνιμα το κέρδος, τότε υπάρχει πρόβλημα. Όταν για παράδειγμα, έχω ελιές ή κρασί και η μόνη μου ανησυχία είναι αν θα πουλήσω και όχι να βγάλω ένα ποιοτικό προϊόν. Υπάρχουν άνθρωποι που επιδιώκουν το κέρδος και δεν ενδιαφέρονται για την ποιοτική τέχνη. Σκοπός θα πρέπει να είναι να υποστηρίξουμε τους καλλιτέχνες να φτάσουν στον κόσμο. 

 

  • Αυτό πιστεύεις ότι ήταν πάντα πρόβλημα ή ότι είναι πρόβλημα της σημερινής εποχής;

Πάντα ήταν πρόβλημα γιατί πάντα ο άνθρωπος είχε αυτό το ηθικό δίλημμα. 

 

 

  • Ποιές μουσικές σε επηρέασαν πολύ;

Τη δεκαετία του 70 που υπήρξε έκρηξη σε όλα τα είδη μουσικής. Η έρευνα σε αυτή τη δεκαετία με βοήθησε να ανακαλύψω πράγματα και να φτάσω μέχρι το 1880-1890 που ξεκινούσαν οι μπλουζ μουσικές, τα γκόσπελ, οι μουσικές δηλαδή που προέκυψαν με τη μετακίνηση των σκλάβων, και την επιρροή της tribal κουλτούρας στις μητροπόλεις της Δύσης. Αλλά και γενικότερα μουσικές, που δημιουργούν παγκόσμια κράμματα, “world fusion”.

 

  • Ποιά είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Είναι να συνεχίσω όλα αυτά που κάνω πιο έντονα, να συνεχίσω να γράφω μουσική και για τα μουσικά σύνολα που ήδη συμμετέχω αλλά και για το θέατρο και τον κινηματογράφο κ.α....

 

  • Υπάρχει προοπτική εξέλιξης για έναν μουσικο συνθέτη στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα υπάρχει μια δυσκολία στο να αναδειχθεί ένας καλλιτέχνης όμως πιστεύω ότι η νέα γενιά θα φέρει την αλλαγή καθώς υπάρχει θέληση σε αυτά τα νέα παιδιά να ανακαλύψουν, να μάθουν και να επηρεαστούν από πράγματα, καταστάσεις και πρόσωπα.

 

  • Τι συμβουλή θα έδινες στους μουσικούς της νέας γενιάς;

Στους μουσικούς της νέας γενιάς δεν θα μπορούσα να αρκεστώ σε μια συμβουλή αλλά θα έδινα όλο μου το είναι. 

 

Για περισσότερες πληροφορίες για την καλλιτεχνική πορεία του μουσικο - συνθέτη Ανδρέα Καχριμάνη, μπορείτε να επισκεφθείτε τον διαδικτυακό ιστότοπο: 

https://andrekachri.com

 

Search the website

Connectome Projects

News